- Administrator danych osobowych
Mountain Development spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Marsz. J. Piłsudskiego 74/320, 50-020
Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000890656;
NIP: 8971890041, o kapitale zakładowym wynoszącym 5000,00 złotych (dalej jako Mountain Development lub Administrator),
jest administratorem danych osobowych klienta.
- Dane osobowe są przetwarzane w siedzibie Administratora lub innego podmiotu przetwarzającego dane na zlecenie Mountain Development,
z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa, spełniających wymagania prawa polskiego i europejskiego, w tym
w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Tekst mający znaczenie dla EOG) (dalej jako
RODO), Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) tj. z dnia 30 sierpnia 2019 r.
(Dz.U. z 2019 r. poz. 1781), Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
(Dz.U.2019.1115 t.j. z dnia 2019.06.14, dalej jako ustawa AML).
- Cele przetwarzania danych osobowych klienta oraz podstawa prawna przetwarzania
Dane osobowe klienta lub potencjalnego klienta Administratora będą przetwarzane odpowiednio w celu:
1) zawarcia i wykonania umowy pośrednictwa, w tym również dokonywania wszelkich czynności prawnych i faktycznych
dotyczących prawidłowego wykonania zawartej umowy pośrednictwa,
2) podejmowania czynności faktycznych i prawnych poprzedzających zawarcie umowy pośrednictwa, dokonanie oceny potrzeb
i preferencji potrzeb klienta, w tym również w sposób zautomatyzowany w ramach profilowania klientów przed zawarciem
i w toku wykonywania umowy pośrednictwa,
3) marketingu bezpośredniego produktów i usług własnych Administratora, w tym w celach analitycznych i profilowania,
4) w celach marketingowych, w tym w celach analitycznych i profilowania produktów i usług własnych Administratora
oraz podmiotów pozostających z nim w stosunkach gospodarczych, także po zakończeniu obowiązywania umowy
pośrednictwa,
5) rozpatrywania ewentualnych reklamacji lub roszczeń klientów w stosunku do Administratora;
6) dochodzenia ewentualnych roszczeń jak również podejmowanie obrony w przypadku zgłoszenia ewentualnych roszczeń
w stosunku do Administratora;
7) analizy aktywności klientów Administratora oraz jej dokumentacji w celach statystycznych i archiwalnych,
8) realizacji praw klienta Administratora wynikających z przetwarzania danych osobowych klienta,
9) w celu wypełnienia obowiązków prawnych Administratora – podatkowych, sprawozdawczych oraz związanych
z zapobieganiem oszustwom a także innych wynikających w szczególności z ustawy AML,
10) w celu marketingu własnych produktów lub usług Administratora (marketing bezpośredni jak również za pośrednictwem
telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego
oraz przekazywanie informacji handlowych) – na podstawie odrębnych zgód przekazywanych przez klienta.
Podstawą prawną przetwarzanych danych osobowych klienta Administratora jest art. 6 ust. 1 lit. a-c oraz f RODO zgodnie, z
którymi dane osobowe klientów mogą być przetwarzane w przypadku, gdy:
a. osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie
określonych celów;
b. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na
żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
c. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze;
d. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora
lub przez stronę trzecią.
Administrator informuje, iż pozostaje instytucją obowiązaną w rozumieniu ustawy AML, wobec czego jest zobowiązana do
podejmowania szeregu czynności wynikających z tej ustawy, w tym w szczególności dotyczących wdrożenia środków bezpieczeństwa, sprecyzowanych w art. 34 ustawy o AML, jak również do weryfikacji tożsamości klienta oraz ustalenia
beneficjenta rzeczywistego klienta i oceny czy nie stanowi on osoby zajmującej eksponowane stanowisko polityczne (PEP);
Administrator może również przetwarzać dane osobowe pozyskane od partnerów dystrybucyjnych lub podmiotów zewnętrznych Mountain Development, jeśli klient dowiedział się o produktach i usługach Administratora od pośrednika (podmiot pośredniczący w nawiązaniu
współpracy z tymi podmiotami) i wyraził mu zgodę na udostepnienie danych kontaktowych Administratorowi w celu zapoznania
się z ofertą Administratora lub w celu zawarcia umowy. - Kategorie przetwarzanych danych osobowych klienta
W celach wskazanych w pkt 2 powyżej, Administrator mogą przetwarzać następujące dane: imię (imiona) i nazwisko, numer
ewidencyjny PESEL, adres e-mail, numery telefonów, adres zamieszkania oraz korespondencyjny, data i kraj urodzenia,
obywatelstwo, Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP), inny właściwy numer podatkowy (np. TIN), seria i numer dokumentu
tożsamości, pozostałe dane wynikające z dokumentu tożsamości, imiona rodziców, numer rachunku bankowego, status Common
Reporting Standard (CRS), status Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA), informacje nt. beneficjenta rzeczywistego,
status PEP, działalność gospodarcza osoby, której dane dotyczą, stan cywilny oraz informacja o wspólnocie majątkowej lub
rozdzielności majątkowej, podpis oraz inne dane osobowe, które są lub okażą się niezbędne do prawidłowego wykonania przez
Administratora ich obowiązki ustawowe lub umowne. - Okres przechowywania danych osobowych
Dane osobowe będą przetwarzane w okresie poprzedzającym zawarcie umowy z Administratorem jak również w okresie jej
wykonywania, a także w celach archiwalnych przez okres przedawnienia roszczeń z tej umowy. W przypadku danych
przetwarzanych na podstawie zgody, zawierający umowę ma prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody
pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W przypadku cofnięcia zgody lub złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych Administrator zaprzestanie przetwarzać dane
osobowe zależnie od tego, która ze wskazanych okoliczności wystąpi wcześniej – chyba, że zachodzą przypadki, o którym mowa
w pkt 6 niniejszego dokumentu. - Odbiorcy danych osobowych klienta
W ramach realizacji celu przetwarzania danych osobowych sprecyzowanego w niniejszym dokumencie, dane osobowe mogą być
przekazywane:
− podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, w szczególności
wskazanym w pkt 1 powyżej,
− podmiotom współpracującym przy realizacji celu przetwarzania, w tym w szczególności podmiotom świadczącym usługi
pośrednictwa, agencyjne, reklamowe i marketingowe,
− firmom kurierskim obsługującym Administratora,
− dostawcom Administratora, którym zlecono usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, np. dostawcom usług IT.
− podmiotom przetwarzającym dane w ramach współpracy gospodarczej łączącej ich z Administratorem, notariuszom,
organom administracji publicznej, którym obowiązek przekazania danych wynika z odrębnych przepisów,
− pracownikom lub współpracownikom Mountain Development,
− dostawcom usług prawnych i doradczych w przypadku dochodzenia przez Mountain Development roszczeń związanych z prowadzona
działalnością gospodarczą, jak również tym podmiotom w przypadku podejmowania czynności zmierzających do obrony
Mountain Development przed roszczeniami kierowanymi w stosunku do tego podmiotu przez podmioty trzecie w związku z prowadzoną
przez Mountain Development działalnością gospodarczą,
− potencjalnym kontrahentom klienta, którzy zostaną skojarzeni z klientem wskutek czynności podejmowanych na podstawie
umowy zawartej pomiędzy klientem a Administratorem. - Prawa klienta związane z przetwarzaniem danych osobowych
Klient posiada następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
a. prawo dostępu do swoich danych osobowych,
b. prawo żądania sprostowania swoich danych osobowych,
c. prawo żądania usunięcia swoich danych osobowych,
d. prawo żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
e. prawo do przenoszenia swoich danych osobowych, tj. prawo otrzymania od Administratora lub Przetwarzającego swoich
danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu
maszynowego. Klient ma prawo przesłania swoich danych innemu administratorowi danych lub żądania przesłania swoich
danych do innego administratora – chyba, że takie przekazanie danych nie jest możliwe z przyczyn technicznych,
f. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych ze względu na szczególną sytuację, chyba że przetwarzania danych
klienta jest niezbędne z uwagi na prawnie uzasadniony ważny interes Administratora,
g. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych w celach marketingu bezpośredniego,
h. prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych.
W celu skorzystania ze swoich praw niezbędne jest skontaktowanie się z Administratorem w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
Zgodnie z art. 66 ustawy AML, osoba, której dane dotyczą, nie jest uprawniona do uzyskania od administratora potwierdzenia,
czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, nie jest uprawniona do uzyskania dostępu do nich oraz do
informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione, w szczególności
o odbiorcach w państwach trzecich lub organizacjach międzynarodowych – w zakresie w jakim dotyczy to przetwarzanych
danych osobowych zgromadzonych w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych, o którym mowa w ustawie AML.
Administrator nie jest zobowiązany do wykonywania obowiązków, o których mowa w art. 15 RODO (prawo dostępu do swoich
danych osobowych), w zakresie, w jakim jest to niezbędne dla prawidłowej realizacji zadań wynikających z ustawy AML.
Prawo do usunięcia danych, zgodnie z art. 17 ust. 3 RODO nie może być realizowane w zakresie, w jakim przetwarzane dane
będą niezbędne:
a. do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji;
b. do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa
członkowskiego, któremu podlega Administrator, lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub
w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi;
c. do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych
zgodnie z art. 89 ust. 1 RODO, o ile prawdopodobne jest, że prawo żądania usunięcia danych, uniemożliwi lub poważnie
utrudni realizację celów takiego przetwarzania;
d. do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. - Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa
Urzędu Ochrony Danych Osobowych. - Profilowanie
W zakresie niezbędnym do wykonania przez Administratora obowiązku wynikającego z przepisów prawa lub umów łączących te
podmioty z klientem, dane osobowe klienta mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, co może wiązać się
ze zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji, w tym profilowaniem, które mogą wywołać wobec klienta skutki prawne lub
w inny istotny sposób wpłynąć na sytuację klienta. Zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych polega na wykorzystaniu
danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy
aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji,
zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.
Powyższe działanie ma na celu w szczególności określić preferencje i potrzeby klienta w celu umożliwienia przedstawienia
klientowi stosownej oferty w oparciu o tak określone preferencje i potrzeby klienta. Profilowanie jest również wykorzystywane
w ramach dokonywania oceny ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu zgodnie z ustawą AML, w celu identyfikacji
ewentualnych przypadków prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu zgodnie z ustawą AML, zaś skutkiem ewentualnego
stwierdzenia uzasadnionych podejrzeń prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu jest zgłoszenie takiej transakcji
do odpowiednich organów państwowych lub możliwość odmowy realizacji transakcji.
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym
przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec tej osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa.
Prawo to jest jednak wyłączone, jeżeli decyzja, o której mowa w zdaniu poprzednim, jest niezbędna do zawarcia lub wykonania
umowy między osobą, której dane dotyczą, a Administratorem lub Przetwarzającym; jest dozwolona prawem Unii lub prawem
państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator lub Przetwarzający i które przewiduje właściwe środki ochrony praw,
wolności i prawnie uzasadnionych interesów osoby, której dane dotyczą; lub opiera się na wyraźnej zgodzie osoby, której dane
dotyczą. - Obowiązek podania danych
Podanie danych osobowych przez klienta jest dobrowolne, lecz niezbędne do zawarcia i wykonywania umowy lub świadczenia
usług przez Administratora. Bez podania danych nie będzie możliwe zawarcie umowy i podjęcie współpracy z Administratorem.
Podanie danych dla celów marketingowych jest dobrowolne.